Pomysł „Szkoły z sensem” jest związany z logoterapią Viktora Frankla i szeroko rozumianą edukacją spersonalizowaną (opartą na dialogu i empatii).
Jesteśmy przekonani, że im bardziej uczeń ma WPŁYW na działanie i dostrzega jego SENS, tym większą ma MOTYWACJĘ do uczenia się, a tym samym ma większą SATYSFAKCJĘ i chęć do angażowania.
Poniżej znajdują się informacje na temat szkoleń i warsztatów, które możemy dla Państwa zorganizować.
LIDER DLA SIEBIE – MENTOR DLA INNYCH
Fundamentem „Szkoły z sensem” jest program „Lider dla Siebie – Mentor dla innych” realizowany na trzech uzupełniających się i wzajemnie oddziałujących poziomach: dyrektor, nauczyciel, uczeń.
Program składa się z czterech filarów i obejmuje 16 godz. szkoleń, ćwiczenia praktyczne oraz rozmowy telefoniczne z trenerem w czasie trwania ćwiczeń.
Celem programu jest zmiana sposobu motywowania – z potrzeby motywowania zewnętrznego na budowanie motywacji wewnętrznej oraz wzmocnienie poczucia koherencji u siebie i osób, z którymi współdziałam w zespole: dyrektor – nauczyciel, nauczyciel – uczeń, uczeń – uczeń. W tym zakresie mentorem dla nauczyciela staje się dyrektor, dla ucznia – nauczyciel, dla innego ucznia uczeń, który wziął udział w programie.
MODEL FRIS W EDUKACJI
Celem szkolenia jest poznanie Stylów Myślenia FRIS w kontekście wyborów edukacyjnych i zawodowych.
Model FRIS® wyjaśnia kluczowe różnice w sposobach myślenia i działania, opiera się o cztery perspektywy poznawcze: Fakty – Relacje – Idee – Struktury.
Perspektywy te opisują naturalny sposób percepcji, przetwarzania informacji oraz podejmowania decyzji. FRIS® nie wartościuje – nie dzieli ludzi na lepiej lub gorzej funkcjonujących, ale podkreśla unikalność każdego sposobu myślenia.
Uczestnicy, którzy po warsztatach wyrażą chęć pogłębienia wiedzy na temat swojego Stylu Myślenia i Stylu Działania, będą mogli zamówić profesjonalne badanie FRIS® i otrzymać indywidualny raport wraz z indywidualną konsultacją online.
Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia:
- poznasz model FRIS,
- zdefiniujesz własny Styl Myślenia,
- dowiesz się jakie czynniki wpływają na komunikację i synergię pracy zespołu,
- poznasz sposoby wykorzystania Modelu FRIS® w pracy z uczniami,
- dowiesz się jak możesz zwiększyć potencjał i efektywność pracy zespołowej.
LOGOTERAPIA
W ramach „Szkoły z sensem” oferujemy wsparcie indywidualne dla nauczycieli zagrożonych wypaleniem zawodowym lub przeżywających kryzysy egzystencjalne.
W pracy stosujemy narzędzia logoterapeutyczne:
- Test Celów Życiowych (PIL),
- Test Poszukiwania Celów Noetycznych (SONG),
- Test Noo-dynamiki (TN-D),
- Skala Preferencji Wartości (SPW),
- Test Kategorii Nadające Sens (Logo-test),
- Arkusz Samopoznania,
- Kwestionariusz Poczucia Odpowiedzialności (KPO).
Korzyści wynikające z badania testami egzystencjalnymi:
- określisz cel życia,
- określisz siłę motywacji do realizacji wartości i poszukiwania sensu życia w przypadkach, gdy go utracono,
- zbadasz dynamikę poczucia sensu życia (noo-dynamikę),
- zbadasz preferencję wartości i ustalisz ich miejsce i znaczenie w procesie strukturyzacji osobowości,
- zbadasz kategorie nadające sens życia,
- poznasz nasilenie i strukturę niepokoju jawnego i ukrytego,
- zbadasz poczucie odpowiedzialności oraz poszczególne jej wymiary i przejawy.
POTENCJAŁ
DYREKTOR JAKO LIDER DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Celem szkolenia jest prezentacja efektywnych sposobów wspierania nauczycieli w rozwoju przez dyrektora i aktualizacja wiedzy o awansie zawodowym w okresie przejściowym.
Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia:
- uaktualnisz wiedzę na temat zadań dyrektora związanych z rozwojem zawodowym nauczycieli (w tym – awans w okresie przejściowym),
- poznasz sposoby motywowania nauczycieli do rozwoju,
- poznasz niekonwencjonalne sposoby na rozwój zawodowy nauczycieli,
- poznasz zasady organizacji efektywnych szkoleń rady pedagogicznej,
- otrzymasz zaświadczenie akredytowanej placówki doskonalenia nauczycieli o ukończeniu kursu,
- 1 godz. konsultacji grupowej z ekspertem ds. awansu zawodowego (webinar).
NARZĘDZIA COACHINGOWE W PRACY DYREKTORA I NAUCZYCIELA
Celem szkolenia jest zapoznanie z istotą coachingu i możliwościami jego wykorzystania w szkole
Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia:
- poznasz istotę procesu coachingowego,
- poznasz kilka wybranych narzędzi coachingowych oraz korzyści z ich zastosowania w pracy nauczyciela i dyrektora,
- otrzymasz zaświadczenie akredytowanej placówki doskonalenia nauczycieli o ukończeniu kursu,
- 1 godz. konsultacji grupowej (webinar).
RELACJE
MEDIACJE RÓWIEŚNICZE
Celem szkolenia jest zapoznanie z ideą mediacji i zaprezentowanie możliwości jej zastosowania w życiu szkoły.
Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia:
- poznasz sposoby rozwiązywania sytuacji konfliktowych w szkole,
- poznasz standardy prowadzenia mediacji rówieśniczej w szkołach,
- poznasz zasady organizacji mediacji w szkole,
- otrzymasz zaświadczenie akredytowanej placówki doskonalenia nauczycieli o ukończeniu kursu,
- 1 godz. konsultacji grupowej (webinar).
EFEKTYWNOŚĆ
DESIGN THINKING
Celem szkolenia jest zapoznanie z podstawowymi założeniami metody i wskazanie możliwości wykorzystania design thinking w praktyce szkolnej.
Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia:
- poznasz założenia metody design thinking,
- dowiesz się jak prowadzić lekcję z wykorzystaniem design thinking,
- otrzymasz zestaw praktycznych narzędzi w formie pdf,
- otrzymasz zaświadczenie akredytowanej placówki doskonalenia nauczycieli o ukończeniu kursu,
- 1 godz. konsultacji grupowej (webinar).
MYŚLENIE KRYTYCZNE
Celem szkolenia jest zapoznanie się z podstawowymi sposobami rozwijania myślenia krytycznego uczniów.
Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia:
- poznasz czym jest myślenie krytyczne,
- dowiesz się jak rozwijać myślenie krytyczne uczniów,
- zrealizujesz ćwiczenia myślenia pytajnego,
- otrzymasz zestaw praktycznych narzędzi w formie pdf,
- otrzymasz zaświadczenie akredytowanej placówki doskonalenia nauczycieli o ukończeniu kursu,
- 1 godz. konsultacji grupowej (webinar).
KARTA OCENY CHARAKTERU
Celem szkolenia jest poznanie założeń teoretycznych pracy z Kartą Oceny Charakteru oraz możliwości wdrożenia tego narzędzia do pracy szkoły.
Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia:
- poznasz wyjątkowy sposób pracy wychowawczej,
- poznasz skuteczne narzędzie monitorowania pracy wychowawczej,
- poznasz zasady pracy opartej na rozwijaniu wybranych postaw ucznia,
- dowiesz się jak pracować na zasobach i być wychowawczo skutecznym,
- otrzymasz zaświadczenie akredytowanej placówki doskonalenia nauczycieli o ukończeniu kursu,
- 1 godz. konsultacji grupowej (webinar).
SIEĆ WSPÓŁPRACY I SAMOKSZTAŁCENIA
Doskonalenie wiedzy i umiejętności nabytych podczas szkoleń i warsztatów odbywa się w ramach sieci współpracy i samokształcenia Szkoła z sensem.
BIBLIOTEKA "SZKOŁY Z SENSEM"
ROZWÓJ OSOBISTY
- Jarosław Kordziński – Dyrektor szkoły – moderator, facylitator, coach
- Thomas Erikson – Otoczeni przez idiotów
- Viktor Frankl – Człowiek w poszukiwaniu sensu
- Viktor Frankl – Wola sensu
- Viktor Frankl – O sensie życia
POTENCJAŁ
- Albert Moukheiber – Twój mózg płata Ci figle
- Carig Hassed, Richard Chambers – Uważne uczenie się
- Daniel Goleman – Inteligencja emocjonalna
- Daniel Goleman – Inteligencja społeczna
- Daniel Kahneman – Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym
- Hans Rosling, Ola Rosling, Anna Rosling Rönnlund – Factfulness. Dlaczego świat jest lepszy, niż myślimy, czyli jak stereotypy zastąpić realną wiedzą
- Jérémy Lamri – Kompetencje XXI wieku
RELACJE
- Jacek Hołub – Niegrzeczne. Historie dzieci z ADHD, autyzmem i zespołem Aspergera
- Jean M. Twenge – iGen. Dlaczego dzieciaki dorastające w sieci są mniej zbuntowane, bardziej toleracyjne, mniej szczęśliwe – i zupełnie nieprzygotwane do dorosłości
- Katarzyna Dworczyk – Minimediacje z dziećmi
- Marshall B. Rosenberg – Edukacja wzbogacająca życie
- Marshall B. Rosenberg – Porozumienie bez Przemocy. O języku życia
- Marshall B. Rosenberg – To, co powiesz, może zmienić świat
- Stuart Shanker – Self-reg. Jak pomóc dziecku (i sobie) nie dać się stresowi i żyć pełnią możliwości
EFEKTYWNOŚĆ
- Iwona Czaja-Chudyba – Myślenie krytyczne w kontekstach edukacji wczesnoszkolnej – uwarunkowania nieobecności
- Iwona Majewska-Opiełka – Logodydaktyka w edukacji
- Jasper Juul – Kryzys szkoły
- Jasper Juul – Twoje kompetentne dziecko
- Jeffrey D. Holmes – Edukacja i uczenie się. 16 największych mitów
- John Holt – Zamiast edukacji. Warunki do uczenia się przez działanie
- Joseph Parent, Nancy Parent – Spacer po lesie. Kubusiowe lekcje uważności
- Richard Louv – Ostatnie dziecko lasu. Jak ocalić nasze dzieci przed zespołem deficytu natury
- Tony Buzan – Rusz głową
AKADEMIA "SZKOŁY Z SENSEM"
AKADEMIA TRENERÓW EDUKACJI
Celem kursu jest rozwój osobisty i zawodowy trenerów edukacji opartej na dialogu i empatii.
Uczestnicy rozwijają kompetencje trenerskie i poszerzają wiedzę merytoryczną z zakresu:
rozwoju osobistego, współczesnych trendów w edukacji,
myślenia krytycznego.
Warsztaty zdalne odbywają się na platformie Google Meet.
Doskonalenie umiejętności trenerskich odbywa się w ramach sieci współpracy i samokształcenia Akademia Trenerów „Szkoły z sensem”.
AKADEMIA ROZWOJU DYREKTORA
Celem kursu jest rozwój osobisty i zawodowy dyrektorów szkół i placówek oświatowych.
Uczestnicy rozwijają kompetencje menedżerskie i pogłębiają wiedzę z zakresu:
kompetencji dyrektora w zarządzaniu szkołą/placówką,
zarządzania zmianą w szkole/placówce,
coachingu w pracy dyrektora.
Warsztaty zdalne odbywają się na platformie Google Meet.
Doskonalenie umiejętności menedżerskich odbywa się w ramach sieci współpracy i samokształcenia Akademia Rozwoju Dyrektora.
AKADEMIA PRZYWÓDZTWA OSOBISTEGO
Celem kursu jest rozwój indywidualnego potencjału przywódczego nauczycieli i pracowników oświaty.
Uczestnicy rozwijają swoje kompetencje liderskie na sesjach Action Learning i poszerzają wiedzę z zakresu:
rozwoju osobistego, zarządzania przez wartości,
mindfulness.
Warsztaty zdalne odbywają się na platformie Google Meet.
Doskonalenie umiejętności liderskich odbywa się w ramach sieci współpracy i samokształcenia Akademia Przywództwa Osobistego.
czas trwania szkolenia
całkowity koszt szkolenia
uczestników szkolenia