fbpx
SCHOLAR - Usługi szkoleniowo - doradcze
  • Kurs Design Thinking
  • FRIS®
  • Szkoła z sensem
  • Wspomaganie szkół
  • O mnie
  • Blog
  • Kontakt
  • Menu Menu
  • 0Shopping Cart
  • Facebook
  • LinkedIn

Pomysł „Szkoły z sensem” jest związany z logoterapią Viktora Frankla i szeroko rozumianą edukacją spersonalizowaną (opartą na dialogu i empatii).

Jesteśmy przekonani, że im bardziej uczeń ma WPŁYW na działanie i dostrzega jego SENS, tym większą ma MOTYWACJĘ do uczenia się, a tym samym ma większą SATYSFAKCJĘ i chęć do angażowania.

Poniżej znajdują się informacje na temat szkoleń i warsztatów, które możemy dla Państwa zorganizować.

ROZWÓJ OSOBISTY

LIDER DLA SIEBIE – MENTOR DLA INNYCH

Fundamentem „Szkoły z sensem” jest program „Lider dla Siebie – Mentor dla innych” realizowany na trzech uzupełniających się i wzajemnie oddziałujących poziomach: dyrektor, nauczyciel, uczeń.

Program składa się z czterech filarów i obejmuje 16 godz. szkoleń, ćwiczenia praktyczne oraz rozmowy telefoniczne z trenerem w czasie trwania ćwiczeń.

Celem programu jest zmiana sposobu motywowania – z potrzeby motywowania zewnętrznego na budowanie motywacji wewnętrznej oraz wzmocnienie poczucia koherencji u siebie i osób, z którymi współdziałam w zespole: dyrektor – nauczyciel, nauczyciel – uczeń, uczeń – uczeń.  W tym zakresie mentorem dla nauczyciela staje się dyrektor, dla ucznia – nauczyciel, dla innego ucznia uczeń, który wziął udział w programie.

 MODEL FRIS W EDUKACJI

Celem szkolenia jest poznanie Stylów Myślenia FRIS w kontekście wyborów edukacyjnych i zawodowych.

Model FRIS® wyjaśnia kluczowe różnice w sposobach myślenia i działania, opiera się o cztery perspektywy poznawcze: Fakty – Relacje – Idee – Struktury.
Perspektywy te opisują naturalny sposób percepcji, przetwarzania informacji oraz podejmowania decyzji. FRIS® nie wartościuje – nie dzieli ludzi na lepiej lub gorzej funkcjonujących, ale podkreśla unikalność każdego sposobu myślenia.

Uczestnicy, którzy po warsztatach wyrażą chęć pogłębienia wiedzy na temat swojego Stylu Myślenia i Stylu Działania, będą mogli zamówić profesjonalne badanie FRIS® i otrzymać indywidualny raport wraz z indywidualną konsultacją online.

Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia:

  • poznasz model FRIS,
  • zdefiniujesz własny Styl Myślenia,
  • dowiesz się jakie czynniki wpływają na komunikację i synergię pracy zespołu,
  • poznasz sposoby wykorzystania Modelu FRIS® w pracy z uczniami,
  • dowiesz się jak możesz zwiększyć potencjał i efektywność pracy zespołowej.

LOGOTERAPIA

W ramach „Szkoły z sensem” oferujemy wsparcie indywidualne dla nauczycieli zagrożonych wypaleniem zawodowym lub przeżywających kryzysy egzystencjalne.

W pracy stosujemy narzędzia logoterapeutyczne:

  • Test Celów Życiowych (PIL),
  • Test Poszukiwania Celów Noetycznych (SONG),
  • Test Noo-dynamiki (TN-D),
  • Skala Preferencji Wartości (SPW),
  • Test Kategorii Nadające Sens (Logo-test),
  • Arkusz Samopoznania,
  • Kwestionariusz Poczucia Odpowiedzialności (KPO).

Korzyści wynikające z badania testami egzystencjalnymi:

  • określisz cel życia,
  • określisz siłę motywacji do realizacji wartości i poszukiwania sensu życia w przypadkach, gdy go utracono,
  • zbadasz dynamikę poczucia sensu życia (noo-dynamikę),
  • zbadasz preferencję wartości i ustalisz ich miejsce i znaczenie w procesie strukturyzacji osobowości,
  • zbadasz kategorie nadające sens życia,
  • poznasz nasilenie i strukturę niepokoju jawnego i ukrytego,
  • zbadasz poczucie odpowiedzialności oraz poszczególne jej wymiary i przejawy.

POTENCJAŁ

DYREKTOR JAKO LIDER DOSKONALENIA NAUCZYCIELI

Celem szkolenia jest prezentacja efektywnych sposobów wspierania nauczycieli w rozwoju przez dyrektora i aktualizacja wiedzy o awansie zawodowym w okresie przejściowym.

Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia:

  • uaktualnisz wiedzę na temat zadań dyrektora związanych z rozwojem zawodowym nauczycieli (w tym – awans w okresie przejściowym),
  • poznasz sposoby motywowania nauczycieli do rozwoju,
  • poznasz niekonwencjonalne sposoby na rozwój zawodowy nauczycieli,
  • poznasz zasady organizacji efektywnych szkoleń rady pedagogicznej,
  • otrzymasz zaświadczenie akredytowanej placówki doskonalenia nauczycieli o ukończeniu kursu,
  • 1 godz. konsultacji grupowej z ekspertem ds. awansu zawodowego (webinar).

NARZĘDZIA COACHINGOWE W PRACY DYREKTORA I NAUCZYCIELA

Celem szkolenia jest zapoznanie z istotą coachingu i możliwościami jego wykorzystania w szkole

Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia:

  • poznasz istotę procesu coachingowego,
  • poznasz kilka wybranych narzędzi coachingowych oraz korzyści z ich zastosowania w pracy nauczyciela i dyrektora,
  • otrzymasz zaświadczenie akredytowanej placówki doskonalenia nauczycieli o ukończeniu kursu,
  • 1 godz. konsultacji grupowej (webinar).

RELACJE

MEDIACJE RÓWIEŚNICZE

Celem szkolenia jest zapoznanie z ideą mediacji i zaprezentowanie możliwości jej zastosowania w życiu szkoły.

Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia:

  • poznasz sposoby rozwiązywania sytuacji konfliktowych w szkole,
  • poznasz standardy prowadzenia mediacji rówieśniczej w szkołach,
  • poznasz zasady organizacji mediacji w szkole,
  • otrzymasz zaświadczenie akredytowanej placówki doskonalenia nauczycieli o ukończeniu kursu,
  • 1 godz. konsultacji grupowej (webinar).

EFEKTYWNOŚĆ

DESIGN THINKING

Celem szkolenia jest zapoznanie z podstawowymi założeniami metody i wskazanie możliwości wykorzystania design thinking w praktyce szkolnej.

Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia:

  • poznasz założenia metody design thinking,
  • dowiesz się jak prowadzić lekcję z wykorzystaniem design thinking,
  • otrzymasz zestaw praktycznych narzędzi w formie pdf,
  • otrzymasz zaświadczenie akredytowanej placówki doskonalenia nauczycieli o ukończeniu kursu,
  • 1 godz. konsultacji grupowej (webinar).

MYŚLENIE KRYTYCZNE

Celem szkolenia jest zapoznanie się z podstawowymi sposobami rozwijania myślenia krytycznego uczniów.

Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia:

  • poznasz czym jest myślenie krytyczne,
  • dowiesz się jak rozwijać myślenie krytyczne uczniów,
  • zrealizujesz ćwiczenia myślenia pytajnego,
  • otrzymasz zestaw praktycznych narzędzi w formie pdf,
  • otrzymasz zaświadczenie akredytowanej placówki doskonalenia nauczycieli o ukończeniu kursu,
  • 1 godz. konsultacji grupowej (webinar).

KARTA OCENY CHARAKTERU

Celem szkolenia jest poznanie założeń teoretycznych pracy z Kartą Oceny Charakteru oraz możliwości wdrożenia tego narzędzia do pracy szkoły.

Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia:

  • poznasz wyjątkowy sposób pracy wychowawczej,
  • poznasz skuteczne narzędzie monitorowania pracy wychowawczej,
  • poznasz zasady pracy opartej na rozwijaniu wybranych postaw ucznia,
  • dowiesz się jak pracować na zasobach i być wychowawczo skutecznym,
  • otrzymasz zaświadczenie akredytowanej placówki doskonalenia nauczycieli o ukończeniu kursu,
  • 1 godz. konsultacji grupowej (webinar).

SIEĆ WSPÓŁPRACY I SAMOKSZTAŁCENIA

Doskonalenie wiedzy i umiejętności nabytych podczas szkoleń i warsztatów odbywa się w ramach sieci współpracy i samokształcenia Szkoła z sensem.

BIBLIOTEKA "SZKOŁY Z SENSEM"

ROZWÓJ OSOBISTY

  1. Jarosław Kordziński – Dyrektor szkoły – moderator, facylitator, coach
  2. Thomas Erikson – Otoczeni przez idiotów
  3. Viktor Frankl – Człowiek w poszukiwaniu sensu
  4. Viktor Frankl – Wola sensu
  5. Viktor Frankl – O sensie życia

POTENCJAŁ

  1. Albert Moukheiber – Twój mózg płata Ci figle
  2. Carig Hassed, Richard Chambers – Uważne uczenie się
  3. Daniel Goleman – Inteligencja emocjonalna
  4. Daniel Goleman – Inteligencja społeczna
  5. Daniel Kahneman – Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym
  6. Hans Rosling, Ola Rosling, Anna Rosling Rönnlund – Factfulness. Dlaczego świat jest lepszy, niż myślimy, czyli jak stereotypy zastąpić realną wiedzą
  7. Jérémy Lamri – Kompetencje XXI wieku

RELACJE 

  1. Jacek Hołub – Niegrzeczne. Historie dzieci z ADHD, autyzmem i zespołem Aspergera
  2. Jean M. Twenge – iGen. Dlaczego dzieciaki dorastające w sieci są mniej zbuntowane, bardziej toleracyjne, mniej szczęśliwe – i zupełnie nieprzygotwane do dorosłości
  3. Katarzyna Dworczyk – Minimediacje z dziećmi
  4. Marshall B. Rosenberg – Edukacja wzbogacająca życie
  5. Marshall B. Rosenberg – Porozumienie bez Przemocy. O języku życia
  6. Marshall B. Rosenberg – To, co powiesz, może zmienić świat
  7. Stuart Shanker – Self-reg. Jak pomóc dziecku (i sobie) nie dać się stresowi i żyć pełnią możliwości

EFEKTYWNOŚĆ

  1. Iwona Czaja-Chudyba – Myślenie krytyczne w kontekstach edukacji wczesnoszkolnej – uwarunkowania nieobecności
  2. Iwona Majewska-Opiełka – Logodydaktyka w edukacji
  3. Jasper Juul – Kryzys szkoły
  4. Jasper Juul – Twoje kompetentne dziecko
  5. Jeffrey D. Holmes – Edukacja i uczenie się. 16 największych mitów
  6. John Holt – Zamiast edukacji. Warunki do uczenia się przez działanie
  7. Joseph Parent, Nancy Parent – Spacer po lesie. Kubusiowe lekcje uważności
  8. Richard Louv – Ostatnie dziecko lasu. Jak ocalić nasze dzieci przed zespołem deficytu natury
  9. Tony Buzan – Rusz głową

AKADEMIA "SZKOŁY Z SENSEM"

AKADEMIA TRENERÓW EDUKACJI

Celem kursu jest rozwój osobisty i zawodowy trenerów edukacji opartej na dialogu i empatii.

Uczestnicy rozwijają kompetencje trenerskie i poszerzają wiedzę merytoryczną z zakresu:
rozwoju osobistego, współczesnych trendów w edukacji,
myślenia krytycznego.

Warsztaty zdalne odbywają się na platformie Google Meet.

Doskonalenie umiejętności trenerskich odbywa się w ramach sieci współpracy i samokształcenia Akademia Trenerów „Szkoły z sensem”.

AKADEMIA ROZWOJU DYREKTORA

Celem kursu jest rozwój osobisty i zawodowy dyrektorów szkół i placówek oświatowych.

Uczestnicy rozwijają kompetencje menedżerskie i pogłębiają wiedzę z zakresu:
kompetencji dyrektora w zarządzaniu szkołą/placówką,
zarządzania zmianą w szkole/placówce,
coachingu w pracy dyrektora.

Warsztaty zdalne odbywają się na platformie Google Meet.

Doskonalenie umiejętności menedżerskich odbywa się w ramach sieci współpracy i samokształcenia Akademia Rozwoju Dyrektora.

AKADEMIA PRZYWÓDZTWA OSOBISTEGO

Celem kursu jest rozwój indywidualnego potencjału przywódczego nauczycieli i pracowników oświaty.

Uczestnicy rozwijają swoje kompetencje liderskie na sesjach Action Learning i poszerzają wiedzę z zakresu:
rozwoju osobistego, zarządzania przez wartości,
mindfulness.

Warsztaty zdalne odbywają się na platformie Google Meet.

Doskonalenie umiejętności liderskich odbywa się w ramach sieci współpracy i samokształcenia Akademia Przywództwa Osobistego.

4 godziny

czas trwania szkolenia

1800 zł

całkowity koszt szkolenia

do 12

uczestników szkolenia

Centrum Nowoczesnej Edukacji
SCHOLAR Piotr Mazur
ul. Jaśminowa 4/1
20-811 Lublin

Design Thinking
Szkolenia I Warsztaty
Wspomaganie Szkół
Blog

2018 - 2023 © Copyright - SCHOLAR. Created by PROcreators.
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Polityka prywatności
  • Regulamin sklepu internetowego
Scroll to top